onsdag 1. oktober 2008

what i've been doing lately

Vel, jeg har fått gjort litt denne høstferien, har ikke vært mye latskap på meg nei. Mandag var jeg i Oslo med Jørgen, vi var å så Tropic Thunder. Filmen var faktisk ganske bra, sikkelig morsom (jeg satt å lo som bare det) og original attpåtil. Tirsdag ble det ny kinofilm, denne gangen The Forbidden Kingdom, Pk dro meg med. Jeg tror det er lenge siden jeg har sett en dårlig film, utrolig dårlige replikker, endel feil, og en haug av klisjeér. Jeg er glad jeg slapp å bruke pengene mine på det tullet, Pk hadde forhåndskjøpt billettene. Makan!

Tropic Thunder:
Tugg Speedman er en bortskjemt, fallende action superstjerne. Hans "digitaliserte" serie av post-apokalyptiske action epos har gjort jobben sin, og etter at et desperat forsøk på et anerkjennende "Oscar nikk" slår tilbake på ham selv, stoler Speeedman fullt og helt på at "Tropic Thunder," skal få han tilbake til toppen.
Jeff Portnoy er stjernen i en populær Blockbuster-komedien "De feite". Han ser nå etter en mulighet til å komme seg ut, for å vise verden at han duger til noe annet enn å få folk til å le ved å slippe vind.
Aussien Kirk Lazarus, er den mange fasetterte metodeskuespilleren som har vunnet 5 Oscar. Han går aldri av veien for nye utfordringer, heller ikke når den innebærer å transformere seg selv i "kunstens" navn.
Alpha Chino er mannen som tilsynelatende har alt. Allikevel er den prisvinnende multitalentfulle hip-hop entreprenøren ivrig etter å ta skrittet helt opp til de seriøse skuespillernes plan.

The Forbidden Kingdom:
Jason er fullstendig besatt av Hong Kong filmer og kung-fu klassikere. I en pantelånerbutikk i Chinatown gjør han et usedvanlig funn: det legendariske sverdet til den kinesiske krigeren, the Monkey King. Med dette relikvie i hånden blir Jason tatt med på en reise tilbake til det gamle Kina. Her får han i oppdrag å befri den sagnomsuste Monkey King, som er tatt til fange av den onde krigsherren Jade. Jason får følge på sitt oppdrag av den vise kung fu mesteren Lu Yan og en gjeng med mistilpassete krigere, inkludert Silent Monk. Men kun ved å lære det sanne prinsippet av kung fu kan Jason håpe å lykkes i sitt oppdrag - og finne en måte å komme hjem igjen på. Les også PK sin anmeldelse av filmen, på www.ghettofabulous.blogg.no

Idag kom også den etterlengtede bestillingen min fra pretaportobello, ble mildt sagt skuffet:p Kjolen ser jo utrolig nydelig ut på hjemmesiden, men den jeg fikk i posten var en mørkrosa-beige kjole med det som egentlig var unødvendige frynser på stroppene. Skoene satt fint ihvertfall, bytter nok ikke de. Blæh. Håper jeg finner noe imorgen, da er det shopping med Matias<3.


oh no :(

3 kommentarer:

Camilla Didriksen sa...

Søt kjole :) Elsker den rosafargen!

INGRID sa...

syns tropic thunder var kjedelig :p hi hi, nore var gøy da:)

Bella. sa...

Jaa, nore var artig det, ingrid! Takk for det Camilla, bare synd den ikke var helt som den skulle.. ;/