søndag 26. oktober 2008

Tilbake fra Stavanger


Hei og hå!

Nå er jeg hjemme fra Stavanger, og et vel overstått landsmøte. Jeg har vært medlem av Amnesty siden ifjor, men egentlig aldri vært noe særlig aktiv og gjort noe ut av medlemskapet, bortsett fra å betale den faste summen, må jeg innrømme. Men en av lærerne på skolen som visste jeg var medlem spurte om jeg og en venn ville delta på landsmøte helgen 24.-26. oktober for å prøve å dra igang den gamle Amnesty gruppen på skolen, Jessheim Vgs spanderte overnatting og Stavanger it was :) Hurra!

På landsmøtet traff vi masse ungdommer, noen som hadde vært med i flere år og var kjempeaktive, andre som nettopp hadde startet opp en Amnesty gruppe i sitt lokalmiljø. Jeg og Mari var ganske ferske i dette, men vi traff på endel koselige folk som oppmuntret oss til å evt danne et lokallag for Ullensaker/Jessheim Vgs.


Amnesty er en internasjonal organisasjon, som er politisk og religiøs uavhengig. Amnesty International arbeider med å fremskaffe fakta om menneskerettighetsbrudd og overgrep. Resultatet av etterforskningen offentliggjøres jevnlig i rapporter. På bakgrunn av innsamlede fakta om enkeltpersoner, land eller tema mobiliserer Amnesty International medlemmer og støttespillere til verdensomspennende og målrettede aksjoner og kampanjer. Hele 1% av Norges befolkning er medlemmer :)


3 kommentarer:

Anonym sa...

Urettferdig at dere får dra på tur med skolen. Jeg er også medlem! :(

Anonym sa...

Så bra at du engasjerer deg i slike ting :)

Bella. sa...

Takk Kristina, det er faktisk ikke så mye som skal til for vise støtte altså :)

Jaja, Erik. Neste år?